donderdag 13 maart 2014

13 maart 2014 - Geen 1 april grap

Even een strijkje leggen...
Het is al een paar weken prachtig weer. En daar zijn wij ook erg blij mee! Het is lekker druk maar qua bezetting lopen we soms een beetje klem. Het zijn steeds pieken, op niet voorspelbare momenten, dus hier voor mensen inlenen is eigenlijk geen optie en eerlijk gezegd ook geen luxe die wij ons nu willen permitteren. "Zet mij donderdag maar een dagdeel in de productie", zei ik tegen Goris. Dus werd ik ingepland voor het timmeren van schermen bij Lies en Peter. Of het een 1 april grap was, werd er gevraagd, toen ze het in de agenda zagen staan. Hoezo? Werkschoenen en -kleding aan, schouders eronder en handen laten wapperen, wat is daar zo grappig of bijzonder aan?
Ik had me erop verheugd, en was dus ook teleurgesteld toen ik afgepoeierd werd omdat het hout voor de schermen 's middags nog niet beschikbaar was. "Help mij dan maar vanmiddag", zei onze orderpikker Leo. Zo kwam het dat ik op de mooiste dag (en waarschijnlijk ook de drukste dag) van díe week, in mijn werktruitje, in het zonnetje een paar uurtjes met Leo mee kon lopen. Ik wil niet zeggen dat Leo veel aan mij gehad heeft maar voor mij was het weer eens goed om een beeld te krijgen van zijn dagelijkse werk en de samenwerking met de anderen. Ik heb grote bewondering en diep respect voor zijn fotografische geheugen, zijn materiaalkennis en logistieke handigheidjes. Best een goed idee om de komende donderdagen ook een dagdeel met de anderen mee te lopen. Dat gaan we dan ook maar inplannen....